18 weken – reflux with a vengeance?

Gisterenavond werd Zoon ziek. Ineens kwam al zijn melk eruit. Die avond op enkele uren tijd minstens 5 keer gebraakt. En veel. En erg zuur ruikend. Al zijn kleren vol (kleren en drie pijama’s), al mijn kleren vol, zijn lakens vol, de zetel, de vloer, alles. En wij natuurlijk doodongerust. Dokter van wacht gebeld maar die zag weinig acute problemen zo lang er geen koorts en slapte is. ’s Nachts elk uur en dan elke twee uur mijn wekker gezet om hem te checken en braaf geslapen en niet meer gebraakt tot 5u30, dan gevoed en onmiddellijk alles er weer uit. Om 8u naar de huisarts maar geen koorts en niks te voelen aan het buikje dus niet ziek volgens hem, gewoon reflux. Ok, hij krijgt medicatie voor reflux al een tijdje maar hij heeft nog nooit zo’n gigantische hoeveelheden teruggegeven, nooit meer dan een minibeetje op een dag. Dus toch maar naar de crèche maar daar slapper dan anders, huileriger en niet goed willen eten en ook 1 keer massaal gebraakt. Geen idee dus wat we nu moeten doen want sinds die ene keer niet meer gebraakt en ook geen koorts meer. Ondertussen ik ongerust, vannacht geen oog dichtgedaan, zwaar op het werk, zelf wat ziekjes, Wederhelft ziek thuis maar die moet morgen weer werken,… Niet leuk!!!

Ik had nochtans oorspronkelijk goed nieuws te melden voor deze week, namelijk dat Zoon op maandag pure poedermelk heeft gedronken en dit zonder enig probleem. Hij was ’s avonds onrustig aan de borst dus we vroegen ons af of hij niet genoeg melk meer binnenkreeg maar ik had geen moedermelk klaar om hem aangelengd met poeder te geven dus puur poedermelk geprobeerd en dat lukte zonder enig probleem. Ik kan dus op zich de borstvoeding beginnen afbouwen. Voorlopig doe ik toch nog een weekje door eer de afbouw start, kan er precies niet direct afscheid van nemen. Maar het aanlengen met poedermelk om hem te leren wennen aan de smaak heeft gewerkt want ook sinds maandag krijgt hij in de crèche 50% moedermelk en 50% poedermelk.

En een tweede historisch moment zou vandaag plaatsvinden, de eerste lepel groentenpap, maar gezien zijn toestand weet ik niet of dat doorgegaan is…

Een gedachte over “18 weken – reflux with a vengeance?

  1. hopelijk voelt je zoon zich inmiddels alweer wat beter en hopen dat eerste groentepap lepel kan krijgen…
    hoe dan ook sterkte en ondanks alles goed weekend…

    Like

Reacties zijn gesloten.